lördag 14 februari 2009

Rome!

Hej! Jag har inte skrivit på länge för det har varit så mycket. Jag har haft SO prov och Rome. I torsdags var det SO-prov, skitkul och frågorna var svåra. Svaren var även väldigt långa och jag tror att jag bara kommer nå målen på geografi som provet var. På en av frågorna skulle man skriva fem spår från istiden och beskriva dom! Men på lektionerna har jag ändå varit duktig och svarat på frågorna jag kunnat.
Sedan har vi ju varit i Rome med hela högstadiet. Det var as kul och jag och Emilia lärde Jennifer att åka skidor. Jennifer lärde sig glasstruten och lite slalom (i liten skala), både jag och Emilia vart förvånade över hur bra det gick och på fjärde åket tog vi sexstolsliften upp till toppen och åkte. Efter ett tag så tröttnade jag på att åka i de gröna backarna (även om det var kul att hoppa i alla hopp på sidan och i skogen) så jag stack till några svarta backar och åkte själv. Det var mysigt och jag hade min egna lilla radio, i huvudet. Vi hade bestämt att träffas vid skiduthyrningen vid tre och jag hade lite problem att hitta tillbaka. Tre var lite tidigt och vi satt och vänta i kylan på att få komma in i bussen. Men det var en härlig dag ändå!

Jag när jag åker!











Snöiga granar!





Backar från bussen!











Dagens lunch!





1 kommentar:

  1. Jag vet att "backar från bussen sitter fel men jag kan inte ändra det. Det blir alltid så!

    SvaraRadera

Horoskop