lördag 21 februari 2009

Skridskor!

Hej!
Igår hade jag ju bip-testet och sedan hoppade jag barbacka på Majim, så jag hade en ordentlig träningsvärk när jag vakna idag. När mamma sedan ville dra med mig, Patrick, Emmylou och Seven på en skridskortur ville jag stanna hemma på grund av att jag inte årka. Men efter många om och men följde jag med, något jag inte ångrar. Patrick hade inte åkt skridskor sen han gick i skolan men ändå gick det bra för honom. Jag tog Seven nästan hela tiden och lät honom dra mig fram, vilket var väldigt kul särskilt när han är så stark och snabb. Men Seven älskar ju andra hundar och drog efter alla han såg och som alla nog vet är det väldigt svårt att stanna skridskor och ännu svårare att hålla emot när en hund drar. Det var många som åker långfärdsskidor på isen och därmed blir det spår i isen som är jobbiga att åka över, när jag och Seven tog en liten avstickare (det gjorde vi hela tiden) från resten av flocken åkte vag över fyra stycken sådana. På vägen tillbaks drog Seven mig så jag inte kunde stanna, när vi då åkte över långfärdsskidspåren vart det som ett hopp och jag var säker på att jag skulle ramla men icke sa nicke. Jag ramla inte en enda gång!

Ikväll är det ju dags för melodifestivalen del 3. Jag har tjuvlyssnat på bidragen på http://svt.se/ och kan lätt peka ut mina favoriter: bästa Velvet - The Queen en låt i min smak, näst bästa Maja Gullstrand - Här för mig själv en riktigt soft och mysig låt som jag älskar men vet inte om resten av svenska folket tycker som jag. Jag får se om jag tycker likadant efter jag har hört alla bidrag.
Kram!

PS. Jag måste bara tacka den som kom på sportlovet. Helt underbart när man är trött på skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Horoskop